Waka bun!

14 oktober 2014 - Paramaribo, Suriname

Liggend in de hangmat voor ons huis, met een relaxed Surinaams getint muziekje op (https://www.youtube.com/watch?v=8e4qrAytoJo&list=RD8e4qrAytoJo#t=308) overdenk ik eens wat ik met deze update weer de wereld in wil sturen. Zoals Charlotte vorige week al gemeld heeft komt ons Surinaamse avontuur in december ten einde. 4 December vertrekken we naar Curaçao om na 10 dagen relaxen door te reizen door Zuid-Amerika. Daar willen we alle tijd nemen om te genieten van alle mooie natuur en bijzondere cultuur die we tegenkomen.

Charlotte is nu twee weken gestopt met werken en dat geeft veel rust. Tot nu toe werkten we allebei niet op vaste dagen en daar kwamen de diensten die Charlotte draaide ook nog bovenop. Wanneer we een dag vrij waren kwamen we meestal niet veel verder dan wat schoonmaken, uitrusten en opruimen. Nu Charlotte vrij is kunnen we er een stuk makkelijker op uit trekken om samen leuke dingen te doen.

Vorige week ben ik voor mijn werk 2 dagen naar Nickerie geweest. Charlotte is lekker meegegaan en heeft aan het zwembad gelegen. Daarna zijn we in het weekend op de fiets naar Marian op Commewijne gegaan (in de regen, heerlijk!). En vrijdagavond zijn we met een groepje Nederlanders uit eten en op stap gegaan. Zaterdag waren we samen vrij en zondag is Charlotte meegegaan op een tour die ik gidste.

De tour begon zoals alle andere: we fietsten vlot onze route, spotten onderweg wat vogels en babbelden wat met de gasten. Toen de gasten boven op de Brownsweg hadden gegeten fietsten Charlotte en ik samen terug naar de stuwdam waar onze auto stond.Terwijl we fietsten zagen we op een heuveltje voor ons plotseling iets lopen. Ondanks dat ik nog nooit een jaguar had gespot dacht ik deze meteen te herkennen. Toen we verder fietsten bleek het inderdaad een jaguar te zijn die nietsvermoedend voor ons uit sjokte. Echt een prachtig beest om te zien van zo dichtbij. En wat een kick om deze zo in het wild te zien lopen. Het enige waar we ons een beetje zorgen om maakten was dat wij de jaguar voorbij moesten om bij de auto te komen. Ondanks dat we wisten dat jaguars niet agressief zijn naar mensen voelden we ons op de fiets toch best kwetsbaar. Met een steen in onze hand en luid pratend zijn we doorgefietst. Gelukkig zijn we de jaguar daarna niet meer tegengekomen. Dit was wel by far de indrukwekkendste wild-ervaring in Suriname die we gehad hebben.

In de twee maanden die ons hier nog resten willen we samen nog wat mooie tripjes maken. Zo hebben we het Boven-Suriname gebied bijvoorbeeld nog niet bezocht. Ook wil ik me voorbereiden op de Duo-Extreme, de mountainbikewedstrijd die ik samen met Etto (de eigenaar van Fietsen in Suriname) ga rijden op Curaçao en is het een uitdaging om een opvolger voor mezelf te zoeken voor Fietsen in Suriname (http://fietseninsuriname.nl/blog/vacature-bedrijfsleider). Er is voor ons nog maar 1,5 maand te gaan in Suriname en ik weet nu al dat deze om zullen vliegen. We hopen nog veel leuks mee te maken hier!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. René & Roos:
    15 oktober 2014
    Fijn dat jullie nu meer tijd hebben om ook samen te genieten van het land en om leuke dingen te doen! Naar Curaçao en Zuid-Amerika klinkt absoluut niet verkeerd. Heerlijk zelfs! De tijd zal nu inderdaad vast gaan omvliegen dus geniet maar extra goed van al het moois dat jullie nog gaan zien en doen. Liefs Rene & Roos
  2. Dirk en Renate:
    15 oktober 2014
    Charlot en Frank, wat maken jullie daar toch een bijzondere dingen mee. Vol bewondering lezen we elke keer jullie verhalen. Over Charlot haar avonturen in het ziekenhuis en die van Frank op de fiets. Een jaguar tegenkomen lijkt me inderdaad best even slikken! Gaaf ook van die triathlon!
    We wensen jullie voor nu nog in Suriname en daarna op Curacao(heerlijk!!) en de verdere landen veel plezier en geniet er lekker van! Lekker even quality time met elkaar!
    Liefs ons
  3. Marlies de groot:
    15 oktober 2014
    De foto van de luiaard is helemaal top! Toen wij in costa rica waren hebben wij er ook een op de grond gespot. Wat een bijzonder dier....heb er een beetje een zwak voor. En dan dat fietsen en mountainbike-en daar echt een beetje jalours! Wij houden er ook erg van!
    Veel pret nog jongens!

Gr marlies
  4. Louis en Jeanet:
    Hoi Frank & Charlot
    Wat weer een verhaal en nu nog veel plezier samen in Suriname en dan opweg naar weer een nieuwe uitdaging.

Liefs Louis en Jeanet
  5. Piet en Lunet Bruin:
    26 oktober 2014
    Hoi Frank en Charlotte, mooie verhalen en torie`s hoor. Misschien zien we elkaar nog in Su. Wij komen 2 december op vakantie, voor jullie alvast een prettig verblijf verder en een leuke trip naar Curaçao. Gr. Lunet en Piet Bruin.
  6. Gerda:
    29 oktober 2014
    Hi Charlotte en Frank. Eindelijk weer eens op je reisblog gekeken. Ik krijg geen automatische update, waardoor ik nogal eens vergeet om te kijken. Ik hoop dat jij, Frank, een vervanger voor jezelf vind... Dat zou het afscheid fijner maken, schat ik in. Mooi dat Charlotte, nu meer vrije tijd heeft. Geniet nog FF van al dat moois, wat jullie pad kruist. Groet van Gerda.