Feliz Navidad!

24 december 2014 - Arequipa, Peru

Na 10 dagen relaxen op Curacao is onze batterij weer helemaal opgeladen. Nadat we onze tijd in Suriname iets eerder dan vooraf gedacht af hebben gesloten was het heerlijk om even afstand te nemen en terug te kijken op een hectische tijd vol leuke avonturen, maar ook met minder leuke, toch leerzame ervaringen. Waar we in Suriname totaal nog niet bezig waren met het plannen van onze reis, hadden we daar op Curacao alle tijd voor.

Hier zitten we dan nu in Peru. De eerste dagen hebben we doorgebracht in Lima, een miljoenenstad vol lekker eten en mooie plekjes. We hebben het centrum verkend en de wijken Miraflores en Barranco bezocht tijdens een leuke fietstour.

Donderdag hebben we een luxe nachtbus gepakt naar Arequipa, de derde stad van Peru. Arequipa is omgeven met een decor van vulkanen dat ervoor zorgt dat de stad vol fotogenieke plekjes zit.
Zondag zijn we voor 2 weken ingetrokken in een gastgezin waar we verblijven tijdens onze Spaanse lessen. We werden van harte welkom geheten door Tula en haar familie. 4 Generaties lopen en kruipen hier in en uit en iedereen geeft ons het gevoel dat we tijdens de feestdagen toch een beetje familie om ons heen hebben.

Na 3 dagen Spaanse les beginnen we er inmiddels zelf in te geloven dat we ooit behoorlijk Spaans zullen spreken. In ieder geval hopen we na 2 weken een mooie basis te hebben om mee op reis te gaan. Naast de lessen zijn we erg benieuwd hoe kerst en nieuwjaar hier verlopen. Peru is een land van vele tradities die we nu even van dichtbij mogen gaan aanschouwen.

Al onze familie en vrienden wensen we vanaf hier een hele fijne kerst en een gelukkig 2015.