Update 6 maanden SU, Charlotte

19 september 2014

Nu het hoge bezoek uit de Lage Landen is vertrokken, wordt het de hoogste tijd voor een update. De afgelopen maanden is er een hoop gebeurd. We hebben bezoek gehad van onze ouders en onze zusjes, we zijn tweemaal voor een week het binnenland ingetrokken en we hebben besloten om in december door te reizen naar Peru en Bolivia.

Omdat ik (Charlotte) het de laatste tijd steeds minder naar mijn zin had op de SEH, heb ik na lang uitstellen de knoop nu definitief doorgehakt: per 1 oktober stop ik als SEH-arts in het AZP.

(....)

Ik maak gigantisch veel mee tijdens een werkdag en zou dagelijks wel een blog kunnen schrijven over wat ik mee maak ik het ziekenhuis. (....)

(....) Ik heb ontzettend veel respect voor de artsen die soms al 10 jaar op de SEH werken en ondanks alle beperkingen genieten van de actie op hun werk, (....) en voor een relatief laag salaris (ivm de specialist) iedere dienst weer klaar staan (....). Daarnaast vind ik het bijzonder hoe de verpleegkundigen iedere dag hun vele taken uitvoeren, naast het zaal-werk ook helpen bij het bloedprikken, katheters inbrengen, maagspoelen en tijdens de diensten uitrijden op de ambulance (....)

Gelukkig heb ik het werk de afgelopen maanden goed kunnen combineren met leuke dingen. Ik train nog steeds met veel plezier bij Gazelle (de hardloopvereniging), ga regelmatig thaiboksen en rij zo af en toe een rondje op mijn nieuwe wielrenfiets. Daarnaast is het heerlijk om te ontspannen langs het zwembad (in de schaduw), een paar keer per week uit eten te gaan, een feestje te pakken, een dansje te wagen, of gewoon lekker te luieren in de hangmat. Door de vele nachtdiensten deze maand (12!), zie ik steeds meer uit naar de komende periode, waarin we ook samen meer tijd zullen hebben om een andere kant van Suriname te ontdekken en ik mij meer wil gaan verdiepen in de natuurgeneeskunde en kruidenleer, die hier in Suriname nog volop beoefend worden.

In december gaan we naar Curaçao voor ruim een week, waar Frank mee zal gaan doen aan een Mountainbike race. Daarna reizen we door naar Peru en Bolivia om in de loop van volgend jaar weer terug te keren naar de Lage Landen.

(....)

Het is 23u en Frank en ik komen net terug van een afscheidsfeestje van een collega van Frank. Zij vertrekt morgen voor 5 jaar naar China met een beurs die zij van de overheid gekregen heeft. Op de vraag of zij haar koffers al heeft gepakt, krijgen wij het hilarische antwoord dat ze zo dadelijk nog even naar de Chinees wil gaan om een koffer te kopen, no spang, ze was er nog niet aan toe gekomen!

1. Marian:
    20 september 2014
    Goed verhaal over een trieste werkelijkheid! Prachtig fotoverhaal over onze trip, dank daarvoor! Liefs, Marian
  2. Tamara:
    20 september 2014
    Wat ben je toch een topper! Genoten van je verhaal, maar ik kijk uit naar je kruidentuin en reisverhalen. Liefs
  3. Ans:
    20 september 2014
    Ontzettend goed gedaan, Charlotte, petje af voor al je werk!
    Ga straks lekker genieten, met Frank, tijdens jullie reis enne... ik ben nu al geïnteresseerd in kruidenleer.
  4. Miek:
    22 september 2014
    Jeetje Charlot, wat heb jij weer hard gewerkt de afgelopen tijd, al die nachtdiensten! En als je dan hulp vraagt bij een bevalling, zo´n reactie van ´je collega´, gezellig hoor! Je maakt wat mee zeg! Erg leuk om te lezen! Liefs Miek
  5. Charlotte:
    1 oktober 2014
    ivm de privacy regeling van het AZP heb ik (helaas) onze blog moeten aanpassen
  6. Beers:
    6 oktober 2014
    Hallo Charlotte en Frank, wat een ervaringen hebben jullie opgedaan! Ik hoop dat jullie genieten van Curaçao, Peru en Bolivia. En ik zie ernaar uit om jullie weer in levende lijve te zien.
    Veel liefs,
    Brigit